K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

8 tháng 2 2019

E có 2 bài ah

B1 : Five-coloured sky rice is an important traditional dish of many ethnic minorities in the northern mountainous regions. People call the dish five-coloured sky rice because it has five colours: red, yellow, green, purple and white. The things that create the colours are not chemicals but natural roots and leaves. The five colours of the dish represent five elements of life according to Vietnamese beliefs: yellow is earth, red is fire, green is plants, white is metal, and purple or black is water. People believe that these five elements create harmony between heaven and earth. Five-coloured sky rice is usually made and enjoyed at Tet, in festivals and ceremonies, on special occasions, and whenever the family has guests.

B2:

  • Step 1: Clean rice.
  • Step 2: Put sky rice into steamed rice about 30 - 45 minutes is cooked.
  • Step 3: Green beans are washed, soaked in warm water for several hours and then removed for drain and shock with a little salt.
  • Step 4: Scramble the cup, then fold the bowl back into the plate.
15 tháng 7 2019

Bước 1: Gạo nếp vo sạch. Hòa tan bột nghệ và 2 muỗng cà phê muối vào nước ấm. ...

Bước 2: Cho gạo nếp vào xửng hấp khoảng 30 – 45 phút là xôi chín. ...

Bước 3: Đậu xanh đem vo sạch, ngâm với nước ấm vài tiếng rồi vớt ra cho ráo nước và xóc với chút muối. ...

Bước 4: Xôi xới chén nén chặt, úp ngược bát xôi vào đĩa.

Dịch

Step 1: Rice glutinous rice. Dissolve turmeric powder and 2 teaspoons salt in warm water. ...

Step 2: Put sky rice into steamed rice for about 30-45 minutes is ripe. ...

Step 3: Green beans are clean and soaked in warm water for a few hours and then removed to drain and shock with a little salt. ...

Step 4: Rinse the cup tightly, turn the bowl upside down.

mk thấy ko đúng lắm nek

2 tháng 9 2016

Nhân Mã đúng đó

13 tháng 10 2016

tự làm lấy

26 tháng 5 2018

Hello , my name's Doraemon . I'm eleven years old . I'm live in Ho Chi Minh city . I'll tell you about the school i learning . My school is called Nguyen Khuyen Secondary school , at Cong Hoa steet , ward 4 , Tan Binh district . My school is very nice and big ,my school has a total of 32 classes . The students there were very friendly and good . Their school are often organized movements the central support flood cultural performances celebrate Vietnam Teacher Day 20-11 . I love my school very very much , school is a place for themselves with the knowledge and lesson .

22 tháng 1 2022

- Chắc là gọi thầy Nguyễn Việt Lâm thôi :)

NV
22 tháng 1 2022

1.

\(2n+1\) luôn lẻ \(\Rightarrow2n+1=\left(2a+1\right)^2=4a^2+4a+1\Rightarrow n=2a\left(a+1\right)\)

\(\Rightarrow n\) chẵn \(\Rightarrow n+1\) lẻ \(\Rightarrow\) là số chính phương lẻ

\(\Rightarrow n+1=\left(2b+1\right)^2=4b^2+4b+1\)

\(\Rightarrow n=4b\left(b+1\right)\)

Mà \(b\left(b+1\right)\) là tích 2 số tự nhiên liên tiếp \(\Rightarrow\) luôn chẵn

\(\Rightarrow4b\left(b+1\right)⋮8\Rightarrow n⋮8\)

Mặt khác số chính phương chia 3 chỉ có các số dư 0 và 1

Mà \(\left(n+1\right)+\left(2n+1\right)=3n+2\) chia 3 dư 2

\(\Rightarrow n+1\) và \(2n+1\) đều chia 3 dư 1

\(\Rightarrow n⋮3\)

\(\Rightarrow n⋮24\) do 3 và 8 nguyên tố cùng nhau

26 tháng 3 2017

4/Giả xử \(\dfrac{a}{b}+\dfrac{b}{a}>=2\) (1)

<=> \(\dfrac{a^2+b^2}{ab}\)>=2

<=>a2+b2 >= 2ab

<=> a2+b2 - 2ab >=0

<=> (a-b)2 >= 0 (2)

Vì bđt (2) đúng nên bđt (1) đúng

b/ Gỉa sử \(\left(\dfrac{a+b}{2}\right)^2>=ab\)(1)

<=> \(\dfrac{\left(a+b\right)^2}{4}\)>= ab

<=> a2+b2+2ab>= 4ab

<=> a2+b2+2ab -4ab >=0

<=> (a-b)2>=0 (2)

Vidbđt (2) đúng nên bddt (1) đúng

c/Gỉa sử (ax+by)2<= (a2+b2)(x2+y2) (1)

<=> (ax)2+ (by)2+2*ax*by<= (ax)2 +(ay)2+(bx)2+(by)2

<=> 2*ax*by <= (ay)2+(bx)2

<=> 0<= (ay+bx)2(2)

(2) đúng nên(1) đúng

tui giúp đc nhiu đây thôi

31 tháng 5 2017

4a)Áp dụng Cô-si ra liền

4 tháng 5 2022

Gọi số sản phẩm làm mỗi ngày theo dự định là \(x\) (sản phẩm) (\(x\in N^+\))

Số sản phẩm làm theo dự định là \(18x\) (sản phẩm)

Số sản phẩm thực tế là được là: \(18x+20\) (sản phẩm)

Số sản phẩm làm mỗi ngày trên thực tế là: \(\dfrac{18x+20}{16}\) (sản phẩm)

Ta có PT: \(x+5=\dfrac{18x+20}{16}\Rightarrow16x+80=18x+20\)

\(\Rightarrow2x=60\Rightarrow x=30\) (sản phẩm)

Vậy trên thực tế mỗi ngày người đó làm 35 sản phẩm

\(\Rightarrow\) Mỗi giờ người đó làm được là: \(35:5=7\) (sản phẩm)